@nprofile1q... Har sex stycken 120 m höga VKV någon kilometer från mig på Öland utan skog eller annat ljuddämpande emellan (på hela östra sidan av Öland ser man i princip alltid minst ett vindkraftverk) och jag måste säga att de inte stör mig alls. Man la märke till dem i början men nu är de liksom bara där.
Jag tycker liksom det är så naturligt. Det står ju mängder med gamla väderkvarnar där också och även om de står still så syns de överallt. Vind är en fantastisk energikälla i all sin enkelhet.