Damus
Måns Almered · 12w
Jahopp, de ska alltså bygga 290 meter höga vindkraftverk, inte alltför långt från mitt torp. Nejdå, jag är inte nån nimby person. Men från de befintliga verken, det är rätt industriellt o...
Tobias profile picture
@nprofile1q... Har sex stycken 120 m höga VKV någon kilometer från mig på Öland utan skog eller annat ljuddämpande emellan (på hela östra sidan av Öland ser man i princip alltid minst ett vindkraftverk) och jag måste säga att de inte stör mig alls. Man la märke till dem i början men nu är de liksom bara där.

Jag tycker liksom det är så naturligt. Det står ju mängder med gamla väderkvarnar där också och även om de står still så syns de överallt. Vind är en fantastisk energikälla i all sin enkelhet.
1
Måns Almered · 12w
nostr:nprofile1qy2hwumn8ghj7un9d3shjtnyd968gmewwp6kyqpq4rnxq6kz2fgz4905n0eyk9js76l9mf5zcapqzk8ym87vm9fja36qk0p7mq Tänk också på att det här blir liksom nästan tre gånger så stora verk. Jag hör inte till de som störs av synen, tycker det ser helt okej ut. Men ljudet går liksom inte att und...